Siekiant atkreipti Lietuvos visuomenės ir užsienio šalyse gyvenančių tautiečių dėmesį į lituanistinio švietimo užsienio šalyse svarbą, ketvirtus metus iš eilės surengtas Lituanistinio ugdymo forumas, kurio tema – „Neatpažintos lituanistinių mokyklų stiprybės”.
Renginys vyko kovo 15 d. Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijoje (T. Ševčenkos g. 31, Vilnius) ir nuotoliniu būdu.
Forumą organizavo:
Vytauto Didžiojo universitetas, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Užsienio reikalų ministerija, Seimo ir Pasaulio lietuvių bendruomenės komisijos pirmininkė Dalia Asanavičiūtė, Lietuvos Respublikos ambasada Norvegijos Karalystėje, Pasaulio lietuvių bendruomenės Švietimo komisija, Lituanistinių mokyklų asociacija.
Forumą globoja p. Diana Nausėdienė.
Pirmasis lituanistinio ugdymo forumas įvyko 2021 m. kovo 12 d. Jame buvo keliami klausimai, ar Lietuvos strateginis interesas turėtų būti, kad kuo daugiau lietuvių vaikų ir jaunimo, gyvenančių užsienyje, galėtų mokytis lietuvių kalbos? Kokią paramą reikėtų suteikti lituanistinėms mokykloms ir ar lietuvių kalba yra vertybė? Taip pat, kaip pasiekti tėvus, kurių vaikai nesilanko lituanistinėse mokyklose ir kaip sugriauti egzistuojančius lituanistinio ugdymo ir dvikalbystės mitus?
Antrajame lituanistinio ugdymo forume, kuris vyko 2022 m. kovo 19 d. apžvelgti ir įvertinti per pastaruosius metus lituanistinio ugdymo srityje atlikti darbai ir kokie pirmojo forumo deklaracijos punktai buvo paversti konkrečiais darbais. Šio forumo programoje dėmesys buvo skiriamas užsienyje gyvenančių tėvų motyvų dėl lietuvių kalbos perdavimo vaikams psichologinei analizei.
Trečiajame lituanistinio ugdymo forume, kuris vyko 2023 m. kovo 17 d. akcentuota, kad nors per pastaruosius dvejus metus dėmesys neformaliam lituanistiniam švietimui davė apčiuopiamų rezultatų, tėvų, kurių vaikai galėtų lankyti lituanistines mokyklas, tarpe dar nėra prigijusi nuomonė, kad lituanistinė mokykla yra įdomi, kokybiška ir aktuali. Būtent ši, Lituanistinių mokyklų asociacijos koordinatorės, jau 15-tus metus vadovaujančios Airijos lituanistinei mokyklai „Gintarėlis“, Donatos Simonaitienės mintis ir tapo trečiojo forumo programos ašimi. Siekiant dar labiau atkreipti tėvų dėmesį, šiame forume buvo aptariami kūrybingiausi lietuvių kalbos mokymo būdai, metodų ir priemonių įvairovė bei kokią naudą teikia mokyklų baigimo ir kalbos lygio nustatymo pažymėjimai.